Alla inlägg under september 2007

Av Frida Wetterling - 29 september 2007 10:24

Finaly är min tenta ångest över, hemkommen precis. Tror det gick bra, men omtentor finns ju för att misslyckas men kanske inte 3 ggr :P haha! Aja, man lever bara en gång och jag var inte så motiverad!


Idag, kommer bästisen hit om någon timme och vi ska besöka stan + flygstaden, om jag får bestämma :) Men det får jag nog, hon brukar vara på mina idéer!!

Sen blir det jobba för mig och Frida ska ta en powernap, bästisen heter också Frida för er som inte vet det :) Sen ska vi FESTA!! Ska bli såå roligt :D

Softa på söndag och sen drar vi till hbg på måndag igen. På onsdag kommer hon upp till mig igen, antagligen. Ska vara med på vår gasque. ROLIGT!!


Neej, nu blir det tv och vänta på fridisen!

Ha det bra alla och en super kväll i kväll, för DET ska jag/vi verkligen ha!


KISSES

Av Frida Wetterling - 28 september 2007 11:32

Ja, det är många tider man ska passa och hålla i livet.. Just nu har jag en del tider som är viktiga för mig.


17.00 Möte med SKOLK

ca 19.00 Träffa Södertäljeborna Fabian och Emil :)

29/9 09.00 Skriva tenta i Kemi

ca 11.00 Frida kommer till Halmstad

16.00 Jobba

19.00 Festen är i gång!

30/9 11.00 Bakis med fridisen

17.00 Öva inför gasquen

1/10 Morfar fyller år

13.00 Åker hem med Frida till Hbg!

18.00 Äta med familjen och mormor&morfar

2/10 08.00 Åka till Halmstad igen

3/10 Ev. Frida hit!

FÖRSONINGSGASQUE PÅ KÅREN!! 97st är vi som anmält sig. Tvåor ni vet vad som gäller:)


Sen har jag massa andra saker på schemat, men orkar inte kolla detta nu. Skriver kanske det senare!


Som jag sagt hela veckan, böckerna kallar på mig igen :D Drar mig dit!

Kommer foto om helgen på facebook och här kanske :D


Ha en super helg, för det kommer jag att ha !


Tack för kommentarerna :) Skriv på!!!

PUSSSS

Av Frida Wetterling - 27 september 2007 15:48

Vaknade upp idag av att ha ont i halsen, så jag hoppade skolan och pluggade lite på tentan på lördag... Vill verkligen inte ha den efter mig fler gånger. Så håll tummarna för mig!


Nå, vad har denna dagen att ge egentligen? Pratade med bästisen innan om helgen, sälen, grabbar osv :) Hon är BÄST att prata med! Kommer till mig på lördag också, shoppa, jobba, festa, äta gott också kan man hoppas! Ska bli UNDERBART!!


Gott folk, ni läser alltid min blogg. Skriv lite kommentarer också, det är roligt att läsa. Snälla saker så klart :)


Nej, nu hör jag böckerna ropa på mig igen dags att plugga vidare.

Just det, jag ska hem till mamma och pappa i helgen :D Fira morfars födelsedag, ååh jag längtar så mycket :)


over and out

KISSES

Frida

Av Frida Wetterling - 26 september 2007 20:16

IDOL på tv nu! Ska hämta tvätten snart också, men hade bara lust att skriva något, ska bara komma på vadå!


Carro, jag saknar dig med!!

Saknar många ifrån hbg nu också, alla bor ju inte kvar där men ni förstår hur jag menar :)

Finns så mycket jag vill göra och försöka genomföra :) Men allt tar sin lilla tid, med vänner, familj, skola, livet, framtiden :) Det löser sig alltid!! Ta livet som det kommer, mitt bästa råd för dagen!


Jag vill planera så mycket i framtiden, vill flytta, gifta mig, skaffa barn men det två sistnämnad ska ta ett bra tag innan det sker. Men flytta till en ny lägenhet, med sin nästkommande pojkvän som man varit tillsammans med ett tag och vem det nu är, time will tell!

Jag vill verkligen ha något som man kan satsa på och båda två ger lika mycket, någon som verkligen får en att må som en prinsessa alltid, precis som i alla filmer osv. :) Vill ha det SÅÅ bra!! Höga krav, men jag vet att det finns någon där ute för mig, det vet jag.. Får vänta till den rätta kommer och då kommer det kännas att det är den rätta :)


IDOL och tvätten nu då!

KISSES ALLA!


p.s Jag har världens bästa kompis och är sååå glad för henne att hon fått jobbet i SÄLEN! Nyår i Sälen då för fridorna :) Härligt!!! Älskar dig hjärtat och jag tror på dig och är så stolt över dig, jag kommer dock sakna dig väldigt mycket. Kom hit och bo hos mig nu några veckor. LOVE YOU TWIN!!

Av Frida Wetterling - 26 september 2007 16:30

Vi har påbörjat en ny kurs i skolan eller rättare sagt två nya, fysik och kemi.. Det är väl sådär, med tanke på att man har omtenta i kemi på lördag, på den kemin vi läste i våras, ojdå!

Jag borde verkligen ta tag i läsningen till tentan, men det finns så mycket fler andra saker som lockar otroligt mycket, speciellt när man ska plugga. En sak är att städa, det har aldrig varit roligare att vilja städa än när man ska plugga inför en tenta, så tror jag de flesta känner!


Vad händer då i veckan? Plugga, plugga, SKOLK möte, besök av Fabbe och förhoppningsvis bästisen, skriva tenta, FEST! Det är vad som händer... låter ganska roligt det mesta i alla fall.


Sen ska jag antagligen hem till helgen också, världens bästa morfar fyller år och det ska bli såå kul att få komma hem. Har inte varit hemma på 5 veckor nu :S

Längtar väldigt mycket hem till mammi, pappi och systern, men det verkar jag skriva varje gång som det skrivs något i min blogg - kanske dags att ta ta i det då också!

Jag har det bara så himla kul i halmstad för tillfället, har underbara vänner som jag trivs med väldigt bra och har super kul med :) Ni är fantastiska!

Mysiga, söta allt, trivs i er tillvaro vissa mer än andras :P


Nej, nu kallar böckerna som jag inte ens har, föreläsnings anteckningarna får kalla i stället!


Ha det bra!

Kommer en bild på mina vänner i Halmstad här nere med.

Saknar er där hemma i Helsingborg, mamma, pappa, systern, bästisen + familj, mormor & morfar, farmor & farfar, faster & farbror + kusinerna..


KISSES er Frida


Av Frida Wetterling - 21 september 2007 17:27

Ja, äntligen är tenta ångesten över för den här veckan men på måndag börjar pluggandet igen inför nästa tenta.. :( TRÅKIGT!!

tentan idag var faktiskt ganska roligt, sjukt att höra kanske ännu sjukare att just jag säger det. Men vi hade olika stationer och gjorde olika saker som vi gjort på lektionerna. Sen skulle vi samla ihop olika växter :) Riktigt bra gick det tycker jag.

Hemkommen ifrån en trevlig vistelse i stan med Emma och Frida, trevligt brudar! Snart är det jobb (Vikarie) och sen hem försöka se ut som en människa igen, efter kloret i vattnet och vidare till födelsedagsbarnet Oskar, GRATTIS! Förhoppningsvis blir det en lyckad kväll, kommer bli många tankar om det blir tråkigt.... Eller jaa :P


Aja, Stay another day såå bra låt och mysig... mycket mysig hjärtat!

"Det tär och stramar, har inte gjort det innan.. vetetusan hur det känns egentligen.. att vilja känna något men känner en annan känsla som man också vill?!"


KISSES

Av Frida Wetterling - 20 september 2007 20:42

alla män, att tro dem är i himlen"...

Tenta idag då, det gick väl ganska så bra tror jag. Hoppas de är snälla med poängen :) HÅLLER TUMMARNA!!

Sen var det hem, vila lite och börja plugga för nästa tenta som är i morgon :S Praktisk tenta, med blommer och växter, men det ska nog gå bra...

Har gjort egna köttbullar idag också. De var ganska lyckade, dock inte som mammas o pappas, men inget blir det samma utan dem två.

I morgon är det då skogen och sen på stan med Emma och Frida. Sen ska jag och Evelina iväg och jobba en timme på badet, lönt? Nej, men roligt!

Efter det beger jag mig till Oskar på inflyttningsfest, får se hur de blir med det i morgon :) Ska nog bli roligt tror jag :)


Min mormor är såå söt, ringer och kollar så jag äter ordentligt och har pengar. Pengar har man ju aldrig som student, men det kan jag inte säga varje gång till mormor och morfar ju.. Men mormor känner sin Fiddeli rakt igenom :P


Kollar på idol nu, jag har fått mig några favoriter. Marie Picasso, har jag tyckt om sen hon var med i BigBrother, Mattias Andreasson, tycker jag svinmycket om också.. Sen är där några fler :) men dessa två tror jag starkt på =)

Har några fantatiska vänner här i Halmstad, underbara är dem :) Lägger in nya bilder nedan :)

Aja, plugga vidare nu...


Fin text här nere också, den/det/han/hon, betyder mycket......

jag saknar min familj, satan i gatan så mycket!!


Baby if you've got to go away don't think I could take the pain,
won't you stay another day?
Oh don't leave me alone like this,
don't you say it's the final kiss,
won't you stay another day?

Don't you know we've come too far now,
just to go and try to throw it all away.
Thought I heard you say you love me,
that your love was gonna be here to stay.
I've only just begun to know you,
all I can say is won't you stay just one more day?

I touch your face while you are sleeping
and hold your hand,
don't understand what's going on.
Good times we had return to haunt me,
though it's for you,
all that I do seems to be wrong.

Av Frida Wetterling - 19 september 2007 13:34

Godmorgon eller godförmiddag kanske är bättre...

Har försökt att plugga nu i ett par timmar, går väl sådär. Hoppas att något har fastnat genom allt skrivande :)

Idag går dagen ut på att plugga, plugga, plugga... Riktigt tråkigt är det, men jag har funnit några saker som är ganska intressesanta. I morgon är det salstenta och på fredag är det dags för en praktisk tenta, håll tummen för mig :)

Vad har hänt sen sist? Ja, säg det.. Saknar min familj fortfarande väldigt mycket och även mina vänner från Helsingborg. Alla bor ju inte kvar där längre, men en dag ska vi samlas igen och må superbra tillsammans.


Mina tankar, tja vet inte om jag blivit något klokare.. Men har kanske kommit fram till ett beslut? Eller, neej det har jag inte gjort.. Det beslut jag kommer ta får jag leva och acceptera och det kommer bli det bästa beslutet tror jag.


Dagens tack går till Mattias (lammet) och Johannes ("tönten"), var tvungen :) Måste tacka Johannes för hans OTROLIGT fina tolkning av min blogg i sin.. SImrishamn och Ödåkra/Helsingborg, det kan vara ganska stor skillnad på saker och ting i början av 90-talet :P Men Hannes, jag vet du älskar mig ändå, dear friend.


Aja, återgå till plugget nu. Ha det bra för det ska jag försöka ha i allafall :)


KISSES


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards